ryttarinnas.blogg.se

Det måste gå

Kategori: Texter

För två dagar sedan skulle Angela hoppa med Camaro. Det var inget stort hinder och inte heller några stora krav från Angelas sida, men där och då hände något som skulle förändra Angelas liv totalt i 6 veckor framöver. Ett missförstånd mellan Angela och Camaro gjorde att Camaro hoppade rätt upp i luften och gav Angela en flygtur. Hon landade så olyckligt att ena benet gick av helt. Det blev ambulans direkt till Akademiska och just nu är hon gipsad och ligger på observation. Det är konstigt hur fort livet kan förändras. 
 
Hästarna mår dock utomordentligt bra och kommer fortfarande behöva tas omhand och motioneras. Som tur är har Angela fantastiska stallvänner som hjälper henne med markservicen dem dagar jag inte kan ta mig ut. Dock är det ridningen som får lida och båda killarna är hästar som behöver gå för att dem ska hålla sig i skinnet. 
 
Jag bistår givetvis med all hjälp jag kan och kommer i möjligaste mån att ta hand om Camaro så mycket som möjligt. Jag vill att han bibehålla sin kondition och inte tappa en massa nu när omständigheterna är som dem är. Därtill ville Angela gärna ha hjälp att motionera Egatraz, något jag också kommer att hjälpa till med. 
 
Nu är det verkligen inte brist på hästar från något håll och jag försöker lägga upp en bra plan för att hinna med så mycket som möjligt. Jag släpper bara inte Bälinge och hästarna där, jag kommer kämpa på för att få det här att gå ihop. För jag vet att Sofie behöver minst lika mycket hjälp nu när hon har så mycket med skolan. 
 
Detta lär väl innebära att jag får försöka hitta en bra plan för att rida på morgonen innan jobbet dem dagar jag även ska ut till Bälinge. Här kan vi verkligen snacka om dubbelt upp på alla möjliga sätt! Förutom tidsplanering så behöver jag lägga upp en plan för hästarna så att dem får bästa möjliga träning under tiden jag har ansvaret för ridning av dem. 
 
OCH FÖR ATT LÄGGA PÅ LITE MER PÅ DETTA PRESSADE TIDSSCHEMA... Så flyttar jag och Lollo ihop i slutet av månaden till våran nya lägenhet. Vilket ska bli fantastiskt! Det är helt otroligt vad tiden springer iväg. 
 
Allting ordnar sig tillslut...med noggrann planering och en sjujädra disciplin! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: