ryttarinnas.blogg.se

Underbara lilla C

Kategori:

Första dagen för mig att ta mig ut till "nya stallet" och ta hand om Camaro. Jag skulle även hjälpa till att passa D:s lilla dotter medan han var upptagen med DJ-kursen han håller på Stenhagenskolan. Angela hade redan fixat allt i stallet när vi kom på plats (vilken oerhörd lyx!), så för mig var det bara att borsta och sadla på.
 
Eftersom att jag hade lilltjejen med mig så såg jag till att hålla mig på ridbanan. Camaro hade stått i två dagar så han var oerhört pigg och framåt när jag väl kom upp på honom. Dock har han en väldigt reglerbar energi, det går att rida honom trots att det känns som att han har en extramotor i baken. 
 
 
Underlaget på banan var tungt, så jag såg till att inte göra alltför avancerade saker. Egentligen var det mer eller mindre en avcheckning för att se så att vi kommer överens med varandra. Han är så fin och modig den där lilla hästen! Jag känner mig oerhört säker på honom och det känns som att jag kan göra precis vad som helst utan att han reagerar det minsta.
 
Avslutningsvis fick lilltjejen hoppa upp och skritta av lilla C. Hon tyckte det var jätteroligt och det tyckte nog Camaro med för han tog det så oerhört försiktigt. Mitt hjärta bankar för den där lilla hästen något oerhört och på torsdag får vi äntligen träffas igen - jag längtar!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: