ryttarinnas.blogg.se

Jeanne d'arc

Kategori: Presentation

Vi har ju fått en "ny" häst till stallet, eller hon är väl nygammal för dem flesta förutom för mig. Jeanne d'Arc kallas både för "Lillan" och "Jackie" till vardags och är ett ordentligt sto på alla sätt. Hon har mycket egna åsikter, men är oerhört trevlig när man väl kommer på god fot med henne. 
 
Igår var det dags för min premiärtur på stallets nya primadonna. Jag och Sofie hade bestämt oss för att skritta ut en sväng, självklart regnar det från och till och vi får dra på oss mer kläder än tänkt. Jag fick därtill titta på när Sofie sadlade för att få lite tips om hur jag ska göra eftersom att denna donna även har sadeltvång från och till. Den här eftermiddagen var hon dock mycket lugn och trevlig vid sadlingen och snart kunde vi skritta iväg. 
 
Vi skrittade länge och pratade om allt möjligt, och så hittade vi flera nya ridvägar vilket är jättekul! Dock hade vi glömt att ta på oss reflexerna (det blir ju mörkt så himla fort nuförtiden!), så vi vände hem efter en stund. 
 
När våran nya donna väl är i trim tror jag att hon kommer att bli riktigt fin - det blir alla hästar som får "Sillicrew" behandling! För att veta mer om vilka som ingår i vår unika gruppering går det att läsa Lollos jättefina presentationer av oss alla här (hon har dock inte presenterat sig själv, men det kommer snart ett inlägg från Ryttarinnan om den saken):
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: