ryttarinnas.blogg.se

Uppe innan tuppen

Kategori: Stallet

Igår när jag kom hem passade jag på att hinna med en massa saker. Jag städa och plockade, jag lagade mat för kommande vecka (så det bara är att värma på när jag kommer hem efter en dag i stallet) och jag såg till att allt var i sin ordning inför den här veckan. 
 
Nu börjar perioden som jag kommer att ha alldeles fullt upp med framförallt hästarna. Jag ska inte säga att det är jobbigt eller något sådant, det är ett eget val och jag har beslutat mig för att det kommer att fungera. Men en hel del tid som annars gått till kompisar och sådant kommer att falla bort. 
 
I eftermiddag ska jag rida ut en sväng på Egatraz, Camaro får vila alternativt ta en kortare runda eftersom att han är den som har gått mest hitills. Men för att jag ska kunna fokusera 100% på hästarna när jag kommer ut i eftermiddag, så passar jag på att åka ut till stallet inann jobbet för att mocka och fixa det praktiska. Då kommer jag kunna slappna av på ett annat sätt när jag kommer ut till stallet lite senare. 
 
Egatraz är en mycket känsligare figur än Calle, Calle kan man verkligen sätta på plats när han försöker med annat och när han inte lyssnar, men med Egatraz får man vara lite försiktigare med. Han är nämligen en häst som tar åt sig oerhört mycket och är något osäker kring nya bekantskaper. 
 
Så nu är det bara att börja packa ihop det sista och ta fart mot bussen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: