ryttarinnas.blogg.se

Att städa

Kategori: Presentation

Igår red jag och Sofie ut på Lelly och Liebe. Det blev en skrittur på dem gamla vägarna som vi alltid red på förut och det var ett härligt och väldigt lugnt pass. Liebe var helt slut efter gårdagen och jag med, så det passade oss alldeles utmärkt.
 
Så när jag kom hem igår insåg jag att jag minsann kommer behöva spendera hela den här dagen till att städa. Det ser förjävligt ut i hela lägenheten, som om det bott ett gäng inbitna partymänniskor här i flera veckor. Så jag fick rainchecka stallet idag, för jag måste verkligen få ordning på den här röran. 
 
Konstigt nog är det mycket roligare att städa i stallet, där skulle jag utan problem både kunna "finmocka", rengöra hinkar, putsa, städa rent i ryktlådor och rulla lindor i all evighet. Men hemma orkar jag inte ens plocka in disken i diskmaskinen. Nåväl, om jag ska komma till stallet både imorgon och på söndag så är det väl dags för mig att göra något åt röran snarast....
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: