ryttarinnas.blogg.se

Dag 7 - En sak som aldrig får hända!

Kategori: 30 dagar

Det är mycket som aldrig får hända, men om jag ska ta fram en sak så skulle det väl vara att jag av någon anledning inte skulle kunna rida hos Sofie mer. Jag trivs verkligen där och har gjort det från första dagen. Det händer alltid spännande saker, jag får utbildning och utvecklas oerhört som ryttare, jag får rida många olika hästar och jag har världens mest underbara människor som jag får förmånen att träffa flera gånger i veckan! Det skulle vara en mardröm att tvingas leta upp någonting annat när man redan har det som är perfekt.

Jag har varit medryttare några gånger tidigare och det har aldrig varit såhär bra. Det har handlat om dålig kontakt med hästägare, hästägare som inte bryr sig om sina hästar och personer i stallet som har varit vidriga. Det kan få vem som helst att tappa motivationen och det har alltid varit jag som tillslut fått ”säga upp mig”.

Att jag hamnade hos Sofie och Danne var ju helt klart ren tur, jag hade ju bara spontansökt att få börja rida någon häst och inte alls tänkt på hur många svar jag skulle få och att jag verkligen skulle ta tag i det hela. Men ibland vill ödet att livet ska förändras och det har det verkligen gjort. Jag har svårt att tro att jag skulle kunna känna mig så lycklig och tillfreds någon annanstans, så det är verkligen en sak som aldrig får hända!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: