ryttarinnas.blogg.se

Dag 8 - Min största rädsla inom ridsporten

Kategori: 30 dagar

Att ridsporten är en farlig sport är dem flesta på det klara med, och där någonstans ligger min största rädsla också. Min absolut största rädsla är att råka ut för en ridolycka som skulle innebära att jag aldrig skulle kunna gå igen, eller ens rida igen. Det skulle vara hemskt att inte kunna använda sin kropp till 100% och utan hästarna vet jag inte alls vad jag skulle göra. Hästarna är trots allt minst 75% av mitt liv, det skulle bli väldigt tomt utan dem procenten…

Jag har opererats många gånger, mestadels på grund av mina hälsenor. Det har inneburit många timmar i rullstol och många timmar på sjukhus. Jag har kunnat uthärda det för att jag vetat att det bara har varit för en kortare period, och jag tror säkerligen att om det nu skulle bli på livstid skulle jag hitta något som skulle kunna förgylla min tid och något att fokusera på. Men helst vill jag ju undvika att det händer…

Varje dag utsätter vi ryttare oss för risker, för vi vet aldrig vad som väntar. Men att få galoppera i vansinnesfart och känna lyckan i bröstet är värt alla risker i världen. Förhoppningsvis så klarar jag mig undan olyckor, förhoppningsvis så kommer jag kunna rida livet ut. Jag kan inte vara nog tacksam för det. 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: