ryttarinnas.blogg.se

Dag 9 - Någon du skulle vilja byta liv med för en dag, och varför?

Kategori: 30 dagar

Om jag för en dag skulle få byta liv med någon så skulle jag nog få det tufft att välja. Dels skulle jag vilja byta liv med någon av ryttarna i landslaget i hoppning, det vore riktigt häftigt att se hur deras vardag fungerar och rida på hästar som vilken dag som helst skulle kunna gå världscupen. Självklart skulle jag också vilja åka till en av dem stora tävlingsplatserna där eliten samlas för att se hur det fungerar "bakom kulisserna". Om jag hade modet skulle jag nog även vilja testa att rida en klass, för att få känna på hur tufft deras arbete är och hur mycket det krävs att som ryttare tillsammans med hästen hoppa en bana där hindrena är maxade. Jag kan inte ens föreställa mig vilken ansträngning det måste vara och vilken adrenalinkick som måste komma med det. 
 
Men jag skulle nog också vilja byta liv med någon av dem stora hästbloggarna ute i landet, jag skulle vilja sätta mig in i deras liv och få mer förståelse för hur tufft det måste vara att bli granskad dygnet runt, att hantera otroligt jobbiga kommentarer och hat som inte går att kontrollera. Jag tror att många skulle behöva den kunskapen, det är så otroligt lätt att tro att bloggarna där ute inte tar åt sig, att det är vardagsmat, när det egentligen är raka motsatsen. 
 
Men det är nog många överlag jag skulle vilja byta liv med för en dag, jag älskar att göra intervjuer just för att skaffa mig nu kunskap och se på livet på ett nytt sätt. Tänk vad häftigt det vore att kunna vandra i någon annans skor ibland! 
 
Jag tror även att många skulle behöva kunskapen kring hur det är att vara fattig eller på annat sätt utsatt i samhället, det skulle nog vara en ögonöppnare för många. Så det är givetvis något jag också skulle tänka mig att göra.
 
Ursäktar för ett rörigt inlägg, jag försökte i vilket fall i första hand koncentrera mig på hästvärlden! :)
 
 
               Ryttarinnan skulle kunna tänka sig att byta liv med både Rolf-Göran Bengtsson och Tyra Sjöstedt
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: