ryttarinnas.blogg.se

Om det bara kunde gå över

Kategori: Texter

Jag hatar att inte kunna utnyttja all min kapacitet, att inte kunna leva livet fullt ut och att bli begränsad. Det kan vara olika saker som påverkar, alltifrån den sociala miljön till den fysiska och psykiska. Det har varit mycket på kort tid som har hänt i mitt liv, på alla ovan nämnda plan och jag önskar varje natt att det bara kunde gå över.
 
När jag mår bra, när jag är tillfreds med min tillvaro, ger jag alltid allt jag har. Det spelar ingen roll vad det handlar om, det kan vara alltifrån arbetstempo när jag väl sitter på kontoret, min närvaro när jag är med dem jag älskar och det kan även vara koncentrationen när jag rider. 
 
På senaste tiden har det varit en hel berg och dalbana med både det ena och det andra, vissa dagar har allt känns fantastiskt för att andra dagar inte vara rätt någonstans. Visst är livet så, men när det börjar gå allt för rasande fort nedåt är det svårt att hitta motivation och glädje. 
 
Jag kan inte sluta önska att jag ska skärpa till mig, att det fysiska inte ska påverka och att det psykiska ska fortsätta vara starkt, i alla lägen. Jag har TUR, jag har fantastiska och underbara människor i min närhet, fina vänner, en underbar familj och mycket som ger mig kraft . Visserligen går det fysiska inte att hjälpa annat än att behandla, men jag är trött på att inte kunna påverka och vänta på att någon annan ska ge mig det jag behöver för att känna mig frisk. 
 
Får ursäkta för röran, det här är ju trots allt en inspirationsblogg, men jag känner att även ni läsare behöver veta att även den största inspiratör får bakslag och tvingas hitta nya vägar. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: