ryttarinnas.blogg.se

Underbara du

Kategori: Texter

You make me happy,
When I'm sad.
You make me alive,
When I'm feeling dead. 
Forever you, 
Forever me,
Forever us. 
 

Ibland känns det som att livet sprungit ifrån mig. Som att allting bara händer. Som att jag har tappat kontrollen och inte klarar av att hantera ens dem vardagliga små problemen. Det är då du finns där. Hästen som jag kan vara lika förbannad på, som lycklig över. Hästen som jag avskydde, men nu älskar. Det tog tid att lära känna dig, och varje dag dyker någonting nytt upp. En ny utmaning, en ny diskussion. Men numera löser vi problemen tillsammans. Vi har slutat upp med att vara hysteriska och frustrerade, vi vet hur vi ska kommunicera för att komma fram till ett beslut, tillsammans. 
 
Jag trodde aldrig att jag skulle rida mot hinder på dig, för bara ett halvår sedan såg jag det som en omöjlighet. Jag var glad om jag lyckades skritta på dig och dessutom lyckades hålla mig kvar hela turen. Idag spelar det ingen roll vad vi gör, jag litar på dig och jag vet att du fixar det. 
 
Igår fanns du där igen. Med ditt lugn och din styrka. Jag kunde bara sitta där, prata om allt som gått helt åt skogen och om det som fortfarande går bra. Du gav mig all den glädje jag behöver, tankade mig på livsenergi och jag tror inte du ens vet hur mycket du betyder för mig.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: