ryttarinnas.blogg.se

Falsterbo - En legitimation och flera fester senare

Kategori: Falsterbo Horse Show 2012

När jag kom hit trodde jag inte riktigt på att Falsterbo för många innebär festande i flera dagar, att det på sitt sätt fungerar mer eller mindre som en festival. Nog för att alla musikfestivaler slår Falsterbo alla gånger, här behöver vi tänka på ett helt annat sätt och göra vårat bästa för att anpassa oss efter campingens regler.
 
Nu har jag och Anngelica festat efter våra arbetspass under två kvällar och nätter. Det har varit många nya människor och en hel drös med olika dialekter. Jag har nog snappat upp någon blandad dialekt, som taget från alla människor vi har träffat som kommit från Skåne, Småland, Göteborg, Stockholm och ja, några som kommit hela vägen från Norrland. 
 
Förutom alla dialekter jag hunnit lära mig så har jag även lyckats sumpa min identitet, eller ja, det kanske var lite väl tilltaget. Men under första kvällen lånade jag ut min jacka till Anngelica där jag förvarade legitimation och bankomatkort. När jag under gårdagen skulle komma och hämta jackan så låg där bara bankomatkortet kvar. Typist! , som Nalle Puh skulle ha sagt.
 
Idag är jag ledig, och kanske var det lika bra. Jag var hur trött som helst under förmiddagen och klev inte upp förens runt 11.30. Jag har lyckats ta en dusch i ljummet vatten (första gången det inte är iskallt!) och nu är jag klar så att vi snart kan gå upp till området och kolla på huntingen som kommer att börja senare under eftermiddagen. 
 
Det blir lugna kvällar framöver, jag har tidiga pass både i morgon och på fredag vilket gör att jag bör gå och lägga mig i tid och undvika alla partystationer som ligger som strössel över hela campingen. Nya arbetsuppgifter väntar kommande dagar. Vi får väl se vad det innebär. Jag ska dessutom passa på att ta lite fler bilder, det har varit lite fattigt dem senaste dagarna. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: