ryttarinnas.blogg.se

Falsterbo Horse Show 2012

Kategori: Falsterbo Horse Show 2012

Nu är det bara två dagar kvar tills det är dags för mig att åka till Falsterbo. Det är helt galet vad tiden har gått snabbt, jag minns hur det kändes som en evighet när jag väl fick beskedet att jag kommer vara en av dem som jobbar som funktionär under veckan. Jag har massor att upptäcka och allt är otroligt spännande! 
 
 
 
Idag har jag köpt in lite atteraljer inför resan, dels en luftmadrass (som dock är ohyggligt stor att jag är lite orolig för att det ska bli trångt för mig i matsalen där några av oss kommer att sova) och en FOTPUMP. Ja ni hör ju, det tog en jädra tid att pumpa upp min monstermadrass! Men nu har jag testpumpat den och allt verkar fungera som tänkt. 
 
Utöver det shoppade jag hem förvaringspåsar till min resväska, typ "travelbags", tror jag dem kallas. Väldigt smidigt att förvara kläderna i stora luftiga tygpåsar, helt plötsligt blir det mycket mer plats i väskan! Och istället för att köpa med mig ytterligare en necessär till smink och annat, drog jag med mig en liten plastlåda med lock, mycket enklare att rengöra, mer hygieniskt och bra översikt över vad som förvaras. 
 
Jag är helt klart nöjd med mina köp idag! Imorgon ska jag brottas med förrådet för att få ner resväskan och sen ska jag försöka köpa med mig ett modem (fri surf sju dagar genom Tre) så att jag kan blogga från Falsterbo, på fredag ska jag toktvätta det sista och på lördag morgon sitter jag på tåget mot Malmö. 
 
Mitt schema för nästa vecka är riktigt bra, med sovmorgon och bra passtider. Jag kommer inte att missa varken derbyt eller nationshoppningarna. Dessutom verkar jag ha riktigt roliga arbetsuppgifter! Det känns som dagarna innan julafton, spänning och förväntan!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: