ryttarinnas.blogg.se

Falsterbo - Lika mycket "hårse" som show!

Kategori: Falsterbo Horse Show 2012

Andra dagen på Falsterbo och jag börjar redan känna mig ganska så "varm i kläderna". Sov lite sådär första natten på luftmadrassen, men nu är det överstökat och förhoppningsvis ska jag sova förträffligt inatt. Jag har ju helt glömt bort att berätta om fantastiska Susanna som jag bott med sedan gårdagen, en otroligt härlig och genomsnäll kvinna! Vi satt och pratade en hel del under gårdagen och nu under morgonen så tog vi oss mot tävlingsområdet för att jaga kaffe. Vi hittade ett mysigt litet tält precis framför framhoppningsbanan, perfekt!
 
 
Sen har vi tillbringat dagen med att gå runt i utställarnas alla tält och titta på både det ena och det andra i häst och ryttarväg. Vid lunch satt vi bänkade uppe på Ulla Håkansson läktaren för att se invigning av denna fantastiska vecka. Jana var självklart den som höll invigningstalet och det är så härligt när han med sin supergoa dialekt beskriver Falsterbo som lika mycket "hårse som show", bokstavligt uttalat. 
 
Efter det att nationalsången traditionsenligt ljudit över hela området var det dags för Tobbe Larsson att ta plats på arenan tillsammans med den oerhört vackra hästen Nicke. Dem underhöll oss med stegringar och sidvärtsrörelser, riktigt häftigt att se live! Förhoppningsvis har han en längre show i slutet av veckan. 
 
 
Eftermiddagen bjöd på gymkhanatävlingar, efter att ha följt träningarna under gårdagens eftermiddag var det spännande att se uppföljningen på det hela. Danmark gick som segrande lag ur kampen, medan Sverige kom tvåa och Norge kom på tredjeplats. Vilken fart på hästarna och vilken balans ryttarna har! 
 
Istället för att köpa mat på området (som är riktigt dyr), så åkte jag och Susanna till Ica med hennes bil. Där köpte vi på oss en ordentlig lunch och så en del annat som kan vara bra att ha som frukost och mellanmål. Ett bra tips till alla dem som åker till Falsterbo för en längre tid är alltså att köpa mat i närbutikerna, mer mat för pengarna. Men någon dag har vi tänkt äta middag på området, givetvis!
 
Efter allt handlande och en kombination av lunch och middag tog vi oss till området igen för en kall cider i solen. När vi satt där och pratade som bäst så hörde vi hur det lät som att en liveartist höll till borta vid Hedinläktaren. Och hör och häpna, men efter att ha klättrat upp på läktarna såg vi hur Loreen stod och repade inför kvällens sponsorfest. Fram med kamerorna och så var vi igång för att dokumentera detta, tror jag fick med någon bild någonstans, lovar att jag lägger upp den så fort jag hittar på den!
 
Imorgon är det dags för första arbetspasset för min del, det blir till att jobba i kassorna. Det ska bli både spännande och kul att få "komma igång" med Falsterboveckan på riktigt. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: