ryttarinnas.blogg.se

Falsterbo - Lugnet efter "pressen"

Kategori: Falsterbo Horse Show 2012

Första läktarpasset idag och jag skulle ljuga om jag sa att jag var pigg imorse. Jag låg och drog mig in i det sista, sen var det bara att gå upp och ta fart mot frukosten. Klumpig som jag är lyckades jag spilla ut en kopp kaffe på golvet i funkisrestaurangen, TYPIST! Men det löste jag med några servetter och snart var det historia. Jag och Susanna letade oss mot läktarna efter en halvtimmes frukost, vi skulle båda stå på pressläktarna på hoppbanan respektive dressyrbanan. Dessutom hade vi lyckats lura till oss varsin regnponcho (storlek alldeles för stor), något som behövdes då regnet öste ner från och till under morgontimmarna.
 
 
Jag skulle stå vid pressläktaren för dressyren. Jag hade sällskap av en annan funktionär och snart kollade vi på riktigt fina ekipage som kämpade om en placering i Folksam Scandinavian Open för 5-åringar. Några journalister hade tagit plats på läktaren när allting rullade igång. Det var ett väldigt behagligt pass, en pressläktare är inte så svår att hålla koll på och handlar i huvudsak om att se till att alla som kommer upp på läktaren har rätt band och med det tillåtelse att vara där. Klassen vanns av Sandra Sterntorp på Rausing 1233 vilket nog var till allas förtjusning, vilken häst! 
 
 
 
 
 
Efter passet blev vi avbytta och det var dags för lunch. Lunchen var riktigt god och så fort jag ätit upp tog jag mig mot huset igen för att vila. Jag är så otroligt trött, och börjar känna mig sjuk, så även den här kvällen blir väldigt lugn  eftersom att jag ska upp i gryningen imorgon igen för att jobba ytterligare ett läktarpass. 
 
 
Det positiva trots tröttheten är att min legitimation har kommit tillrätta. Just nu befinner det sig i Trelleborg, så imorgon tänkte jag ringa till polisstationen där och efter arbetet åka och hämta det. Nu hoppas jag till allt allsmäktigt att det ska gå bra och utan krångel, det är så himla värdefullt att ha sin legitimation! 
 
Så morgondagen bjuder på ett tuffare läktarpass vid besöksingångarna för att sedan så fort som möjligt försöka åka till Trelleborg. Vi får väl hoppas att det ska gå precis som tänkt. Bjuder på lite allt möjligt i bildväg, har varit lite oflitig med kameran på senaste! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: