ryttarinnas.blogg.se

Falsterbo - Uteritt bokad efter äventyr på Hagahill

Kategori: Falsterbo Horse Show 2012

Den här morgonen började jag och Susanna med att åka till en större Icabutik för att köpa lite övriga sovatteraljer som vi känt att vi har saknat under dem första dagarna här. För min del blev det en RIKTIG kudde (hej då kläder i örngottet!) och en fleecefilt att ha över lakanet på madrassen, för att slippa kylas ned under natten. Efter det blev det utflykt då vi åkte och kikade på en ridskola och började prata om hur häftigt det skulle vara att hyra häst någon dag och rida längs stränderna! 
 
Efter lunch började mitt pass i kassan, jag och Anngelica var två helt nya på området som skulle jobba tillsammans. Efter en hel del meck med inlogg och annat så kom vi tillslut överens med tekniken och passet gick i ett svep. Det var riktigt roligt att sitta i kassan, mycket folk som kom och gick och roliga små samtal. Jag och Anngelica kom bra överens och bestämde oss för att festa lite tillsammans nu under kvällen.
 
När passet var avslutat pratade jag med Susanna igen, som varit ledig under dagen. Det visade sig att denna supermodiga kvinna hade varit in i Hagahills monter för att hon sett att dem skulle ha visning på Hagahill någon gång under dagen. Snart hade hon bokat upp sig på en visning som hon trodde skulle vara med flera andra intressenter, men snart visade det sig att visningen enbart inkluderade henne varvid hon fick åka tillsammans med Minna Teldes syster och pappa. 
 
Väl i bilen undrade Susanna om det kunde tänkas finnas några hästar till uthyrning nära området varvid pappan halade upp telefonen och ringde till en av sina kollegor som informerade om att "visst finns det hästar, fyra skodda och tillgängliga". Så imorgon ska vi försöka ringa dit för att se vad det hela handlar om. Herregud, Susanna är på äventyr hela tiden, det är bra att ha någon så modig och rättfram med sig. Då händer det saker vill jag lova!
 
Nu är det dags för mig att piffa inför kvällens glöggdrickande (Anngelica hann aldrig till systemet vilket innbar att hon fick ta det som fanns hemma, glöggen från i julas...)
 
Imorgon väntar ett nytt pass i kassan och kanske ett nytt Susannaäventyr - Vem vet?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: