ryttarinnas.blogg.se

Dag 19 - Bild på min bästa vän och varför han/hon är det

Kategori: 30 dagar

 
Det var nog från början inte meningen att jag och Ingrid skulle bli bästa vänner. Vi träffades i slutet av grundskolan, och var varandras motpoler. Jag hördes mycket i skolan och syntes mycket, Ingrid hördes och syntes nästan inte alls. Men vi blev bästa vänner av någon anledning jag inte minns och genom högstadiet och gymnasiet följdes vi åt, genom glädje och sorg.
 
Ingrid vet ALLT om mig, hon kan läsa mig som en öppen bok och vet exakt hur jag känner och tänker innan jag ens vet det själv. Jag kan diskutera saker med Ingrid i en oändlighet, och jag vet att jag alltid kan vara ärlig i dem diskussionerna, jag behöver inte göra mig till. 
 
Ingrid är inte intresserad av hästar, men hon följer gärna med till stallet ibland och har testat att rida under min uppsikt. Hon försöker i vilket fall förstå sig på mitt intresse och även om hon inte brinner för det själv så vill hon förstå varför jag brinner. 
 
Jag vet inte vad jag skulle göra utan Ingrid, hon är så otroligt viktig för mig och någon jag vet alltid kommer att stå vid min sida oavsett. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: