ryttarinnas.blogg.se

Dag 18- En bild jag aldrig publicerat förut

Kategori: 30 dagar

 
Herregud, vilken stil, vilken outfit! Denna bild är tagen för över nio år sedan! Jag red fortfarande ponnny och här är jag tillsammans med b-ponnyn Vernon. Jag hjälpte en familj att utbilda och träna Vernon inför försäljning och det var en ponny jag verkligen fastnade för. Vernon var oerhört rädd, för allt! Det tog ett bra tag att vänja honom ordentligt vid trafik och annat som kunde dyka upp under uteritterna, och det tog minst lika lång tid att få honom att hoppa med självförtroende.
 
Jag och Vernon höll ihop ett halvår innan han såldes till en familj vars dotter hade planer på att träna och tävla i både hoppning och dressyr. Men den där satans fula tröjan kan vi ju alla försöka radera ur våra minnen...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: