ryttarinnas.blogg.se

Dag 20 - Något jag vill göra

Kategori: 30 dagar

Det jag väldigt gärna skulle vilja uppleva är att under en vecka eller längre få spendera min tid i Tyskland. Inte för att jag finner landet som något favoritresemål, utan för att jag vet att det är där hästnäringen är som störst, det är där många av dem bästa (och dyraste) hästarna plockas fram.

Lollo har varit i Tyskland och berättar gärna om sina upplevelser där. Det låter så himla häftigt! Att tävlingarna håller en helt annan standard, att det inte är konstigt att en åring säljs för flera miljoner och att hästanläggningarna är något utöver det vanliga.

Vi har pratat om att åka dit för att hälsa på hennes tidigare arbetsplats och på så sätt grotta ned oss ordentligt i vad Tyskland har att erbjuda i hästväg. Det vore fantastiskt att få se och uppleva ett land där hästar är en otroligt prioriterad samhällsfunktion. Ridningen är annorlunda och sättet att lära är annorlunda. Jag hoppas att vi kan komma iväg så småningom, det är verkligen något jag vill göra!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: