ryttarinnas.blogg.se

Dag 23 - Hoppning eller dressyr?

Kategori: 30 dagar

Det är någonting med adrenalinet, farten och kraften, som gör att jag inte kan dra mig för att säga att jag är en hoppryttare. Sen går det att se rent fysiskt också, för jag rider alltid i för korta läder. Oavsett vad som står på schemat för dagen, kan man räkna med att mina knän nuddar hakan när jag sitter i sadeln. 
 
Men det går inte att utesluta att dressyren är nog så viktig, den är grunden till att jag överhuvudtaget kan komma över alla hinder. Jag har ju nött yttersidan i flera månader vid det här laget och har fortfarande en lång väg kvar med att få ordning på den. 
 
Dem bästa passen är när jag känner att jag får lika mycket av båda delar, när jag kan ha mina avstämningar mer konsekvent för att känna så att min häst är med och lyssnar, för att sedan ta mig ann ett hinder och efter det kunna plocka upp igen. För fungerar inte avstämningarna så kommer det synas när det står ett hinder i vägen. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: