ryttarinnas.blogg.se

Den lilla gula hästen

Kategori: Stallet

Det går upp och ner, med det mesta. Som skrivet har jag tagit ett väldigt jobbigt, men nödvändigt, beslut och det är en lång process att vänja om sig och försöka leva ett liv utan det som tidigare varit nästan hela ens liv. Jag ångrar inte beslutet, men jag kan sakna delar av det som en gång var. 
 
Men trots detta måste livet gå vidare. Idag åkte jag ut till andra stallet för att träffa Angela och bli visad stallet lite mer detaljerat. Jag ville ha koll på vilka rutiner hon brukar ha och hur det fungerar i det här lilla stallet om fyra hästar. Vi gick igenom hur det såg ut med fodringar, vilken häst som var vilken, hur mycket mat hon ger sina hästar just nu och vart dem står någonstans i hage respektive box. Jag passade även på att gosa med Camaro och det kändes som att väldigt mycket jobbiga tankar och all den tyngd jag känt, plötsligt försvann, i vilket fall kände jag mig lättare när jag lämnade stallet och åkte vidare. 
 
Nästa vecka är det Camaro som gäller tre gånger i veckan vilket känns som en riktigt bra "nystart". Men jag kommer inte att sluta var i Bälinge för det. Bälinge och världens bästa människor lämnar jag aldrig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: