ryttarinnas.blogg.se

Hösten = ♥

Kategori: Texter

Hösten kommer alltid med en ordentlig nystart, det känns som att allting får en ny chans. Den här dagen känner jag mig verkligen nöjd med mig själv. Jag började dagen med att åka ned till stan och ta en morgonfika på Espresso House för att komma igång, 15 minuter innan Arbetsförmedlingen öppnade var jag på plats och snart hade jag gjort en påanmälan om att jag är deltidsarbetslös.
 
I fredags var sista dagen på mitt vikariat, jag kommer verkligen sakna den avdelningen och all underbar personal! Nu är det receptionen som gäller för mig ett tag framöver tills dess att jag hittat och fått en heltidstjänst. Det är ganska så skönt med en paus, att få lite extra timmar och att verkligen få tänka igenom framtiden. 
 
Efter eftermiddagspasset på jobbet så försökte jag få tag på lite vänner att hänga med, första dagen som ledig på riktigt utan några planer. Men ingen hade varken tid eller möjlighet. Så jag tog mig till Hemköp och köpte hem lite eftermiddagsmys och Min Häst (tidningen som jag smygläser...) för att väl hemma slänga mig på soffan och bara ta det lugnt. 
 
Med ny energi, efter min eftermiddagspaus, tog jag tag i städning av lägenheten, jag fixade med disken och slängde in den torra tvätten i garderoberna. Sen var det dags att göra iordning morgondagens matsäck eftersom att jag direkt efter jobbet imorgon ska åka ut till stallet och rida både Liebe och Loovino. 
 
Älskar dagar när jag får mycket gjort, hösten är helt klart välkommen!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: