ryttarinnas.blogg.se

Ryttarinnans helg

Kategori: Texter

Den här veckan börjar lida mot sitt slut och det är dags att ta helg om några timmar. Helgen kommer att bli spännande på många sätt. Efter jobbet idag börjar jag helgen med att rida Loovino åt Lollo. Jag är så glad över att få rida den otroligt fina hästen, och nu får jag ytterligare en chans på övergångarna. Min tanke är att jag idag verkligen ska koncentrera mig på arbetet och inte mesa ur när jag inte tycker att det går bra. Dock är det inget superpass vi ska utföra, Loove har pinnat på ordentligt den här veckan i vilket fall, men några övergångar ska vi kunna sätta under eftermiddagen.
 
Lollo har skrivit ett jättebra och tydligt inlägg som hamnar under just övergångar, hennes inlägg handlar om avsiktningar från trav till skritt och hur man får en bättre inramning när hästens bakdel gärna vill hamna innanför spåret. För att undvika att hamna på dubbla spår har Lollo en del tips : http://soderberglollo.blogg.se/2012/september/tank-framat-i-avsaktningen.html
 
När jag väl kommer hem ikväll så ska det förberedas inför morgondagen då det är dags att åka till Jälla tidigt på morgonen. Björklinge Ryttarförening håller en lokal hopptävling på området och Sofie startar Liebe i 1.10 klassen. Jag åker dit så att jag är där till första start och kan kolla på lite ekpiage innan som rider 1 metersklassen. När Sofie är på plats är det dags att sköta om Liebe och hålla igång henne medan Sofie går banan för nästa klass och förbereder sig. 
 
Förhoppningsvis går tävlingarna bra och jag åker hem under eftermiddagen. Då väntar en trevlig kväll tillsammans med Anna och Micke. Dem är på besök här i Uppsala under helgen och lämnar alltså lilla Avesta för att träffa alla Annas nära oh kära. Jag tänkte göra en schysst lasagne och kvällen avslutas med att det serveras en massa schyssta drinkar. 
 
På söndagen så knatar jag upp till Akademistallet och försöker lokalisera mig till den häst jag kommer att få provrida. Det är en relativt ung häst som verkar väldigt trevlig och som därtill står bra uppstallad, med mycket skog och mark i närheten för mysiga uteritter och så väldigt bra träningsmöjligheter. Förhoppningsvis går provridningen bra och jag kan känna mig nöjd. Ute i Bälinge så är det dags för hästen Lillan att komma på plats, mer om henne och varför hon har kommit till Sofie, kommer med ett annat inlägg lite senare. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: