ryttarinnas.blogg.se

Vad hände med Pandora?

Kategori: Ryttarinnan besvarar

Några av er läsare har hört av er och funderat över vad som hände med Pandora. Från att ha varit med i nästintill varje inlägg i bloggen så har jag nu inte skrivit om henne på ett bra tag. Ni vet alla att Pandora är en stor kärlek i mitt liv, anledningen till att jag kände lyckan i att rida igen och också min läromästare som gav mig riktiga prövningar där jag verkligen fick rida för sjutton galna gubbar. Pandora har delat många hemligheter tillsammans med mig, hon har varit ett enormt stöd och en fantastisk vän. 
 
Allting skulle prövas under försommaren, vi var ute på olika tävlingar i vanlig ordning, men Pandora hade börjat stanna. Sofie som är en otrolig hästägare insåg direkt att något inte stod rätt till, antingen hade hon ont eller så var hon trött på att vara tävlingshäst. Så Sofie tog beslutet att åka med Pandora till veterinären för att kolla upp det hela ordentligt och det visade sig att läget inte var som vi hoppats. För några år sedan var Pandora med om en hagolycka som för henne innebar en lång boxvila. Det var hasen som hade fått sig en törn och olyckligtvis skulle det vara den som gjort sig påmind igen. Veterinären bedömde med andra ord att Pandora inte skulle kunna återgå till tävlingsbanorna och vi ställdes alla inför en jobbig och omtumlande nyhet. 
 
I dagsläget söker Sofie en fodervärd till Pandora som kan ge henne all den kärlek hon behöver och låta henne få komma ut på lugna turer i skogen. Om Pandora håller till avel är även det ett alternativ för Pandoras framtid, men just nu tar vi en dag i taget. 
 
Det är alltid tråkigt när planerna går åt skogen och skador är sådant vi får räkna med, vi kan inte hålla våra hästar inne dygnet runt och vi kan inte linda in dem i bomull. Dock är Sofie klok som ger Pandora en chans hos ett annat hem och därtill inte stressar fram något. Pandora är för oss alla en oerhört viktig häst, och en häst vi alla kommer att sakna, men ha förmånen att hälsa på och följa. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: